”Nu slăbesc din cauza menopauzei! Fixul nu funcționează pentru mine!„

Aud din ce în ce mai des în ultima perioadă de la femei trecute de vârsta de 50 de ani, că nu pot slăbi ținând fixul.  Prima dată, am crezut că așa și este. Odată ce ai o ”boală” instalată, greu mai dai jos kilograme. Numai că menopauza nu este o boală, ci o stare de fapt care se instalează mai devreme sau mai târziu la toate femeile cuprinse între vârsta de 40-50 de ani, deși nu este o regulă, menopauza instalându-se la vârste și mai ”fragede”.

Ca să înțelegem exact procesul acesta , voi descrie mai întâi câteva caracteristici ale ei. Nu voi înșirui noțiuni medicale pe aici, să nu ne prindem urechile.

  • De regulă, femeile trec prin acest  proces între 40 si 50 de ani;
  • Scăderea nivelului de estrogen în timpul menopauzei poate cauza o varietate de simptome care durează în medie cam 4 ani ;
  • Odată fenomenul instalat, efectele scăderii nivelului de estrogen, crește riscul apariției bolilor cardiovasculare și osteoporozei ( mama suferă de osteoporoza)
  • Administrarea suplimentelor din calciu și vitamine D poate ajuta la prevenirea osteoporozei
  • Reducerea grăsimilor saturate și înlocuirea acestora  cu grăsimi bune; reducerea consumului de sare, consumul de carne de peste de cel putin 2 ori pe săptămână, consumul de suficiente fibre și alimente din cereale integrale și menținerea greutății corporale în parametri normali. Monitorizarea permanenta a greutății corporale.
  • Fumatul și alcoolul cresc efectele cauzate de menopauză ( primele- risc cardiovascular si osteoporoza)
  •  Activitatea fizică ajută la controlul acestor efecte ale menopauzei și reducerea celorlalte
  • Alte efecte ale menopauzei sunt bufeurile și pielea uscată. Alte schimbări corelate cu menopauza – colesterolul mărit, urinările frecvente, migrene, insomnii, dureri musculare.

Așadar, ce trebuie să conțină dieta unei femei aflate la menopauză? Dacă medicul tău ginecolog nu ți-a spus și încă nu ai ajuns la nutriționist, atunci aș putea să îți fac câteva sugestii legate de acest aspect. Tu poți să le urmezi sau poți să le ignori, însă un lucru este clar: nu poți mânca orice, pentru că este posibil să faci greșeli în alimentație care ți-ar putea accentua luarea în greutate și simptomele menopauzei.  Dieta ta este una specială.

  • Suplimentarea de calciu – fie ca suplimente , fie din alimente.
    • produsle lactate: cum ar fi iaurtul sau branza (optează pentru cele degresate)
    • cereale integrale
    • semințe de susan
    • pește- sardine
  • Vitamina D 
    • Vitamina D este foarte importantă pentru sănătatea oaselor și ajută la absorbția calciului din alimente. Vitamina D se produce în piele prin expunerea la soare
    • Intre lunile aprilie și septembrie vă puteți lua cu ușurință doza de vitamina D  sau dacă vă este interzisă expunerea la soare, suplimentați cu capsule.
    • Surse importante de vitamina D-  ouă, carnea roșie, cereale, ș.a.
    • Femeile cu vârstele cuprinse intre 51-70 de ani ar trebui să își asigure un aport  de vitamina D de 800 -1000 UI/zi.  Totuși, nu este recomandată depășirea a 2000 UI de vitamina D/zi.
  • Renunță la fumat
    • acesta este cel mai mare beneficiu pe care îl poți face organismului tău.
    • studiile medicale arată faptul că femeilor care fumează, menopauza li se declanșează cu doi ani mai devreme decât altor femei.
  • Consum limitat de alcool 
  • Activitate fizică moderată
    •  cel puțin 150 de minute mers pe jos, la intensitate moderată sau alert (30 de minute pe zi sau mai mult)
  • Suplimentarea de fructe și legume. Metabolismul nostru încetinește pe măsură ce înaintăm în vârstă și avem tendința de a deveni sedentari, aspect care se vede în numărul kilogramelor acumulate și în mod special în jurul abdomenului – simptom al menopauzei. dacă nu luam măsuri, vom avea niște picioare de gazelă și burtă de elefant. Prin introducerea alimentelor sărace în calorii – fructe ( măr, ananas, papaya, grapefruit, pepene galben, afine, ș.a) și legume, se poate reduce luarea în greutate și ținerea acesteia sub control. Amintește-ți că nu mai ești tânără ași că trebuie totuși să fii atentă, mult mai atentă la ceea ce mănânci și să-ți iei nutrienții benefici;
  • Produsele integrale – ovăz, quinoa, orz, orez brun  sau sălbatic, care iți vor energiza organismul și va menține sistemul digestiv funcțional;
  • Suplimentarea cu Fier pe care o puteți lua din carnea roșie, ouă, cereale bogate în fier – ne uităm pe eticheta produselor pe care le cumpărăm) sau suplimentam cu capsule prescrise de medic, nu luate după ureche și neapărat în urma unei analize de sânge;
  • Nicio zi fără peşte oceanic! Peştele, în special cel de apă sărată, conţine toţi acizii graşi esenţiali, minerale (fosfor, potasiu, sodiu etc.) ş.a., preparat – fiert, la grătar sau la cuptor;
  • Consumul produselor din soia. Unii specialiști recomandă consumul acestora pentru a reduce bufeurile, insă studiile efectuate nu au dovedit eficiența consumului lor. Înlocuieşte în meniul zilnic, de 3 ori pe săptămână, carnea cu soia. Adaugă brânză de soia la salate, peste o pizza ori prepară-ţi tartine cu tofu, pateu sau mezeluri din soia, bea 1 pahar cu lapte de soia pe zi. Fitoestrogenii pe care soia îi conţine din belşug ameliorează multe din neplăcerile asociate premenopauzei şi menopauzei propriu-zise
  • Consumul semințelor de in  ( măcinate)  bogate în acizi omega 3 prin introducerea în salate, iaurt, cereale, omlete;
  • Consumul moderat de zahăr și sare: dietele bogate în sare asociază invariabil un risc crescut de apariție a hipertensiunii arteriale. O dieta normala nu conține mai mult de 6 grame de sodiu pe zi. De asemenea trebuie să se acorde o atenție deosebită produselor afumate sau prăjite, acestea având un conținut ridicat în nitrați, compuși cu rol cancerigen
  • Hidratează-te!  Apa ajută rinichii să funcţioneze mai bine, toxinele sunt filtrate mai repede şi multe din neplăcerile menopauzei, (transpiraţia, uscăciunea pielii şi a mucoaselor, bufeurile) sunt mult ameliorate.

În concluzie, trebuie să consumi alimentele care nu sunt bogate în grăsimi, unii specialiști recomandând chiar produse dietetice, aceștia aducându-ne aminte mai tot timpul că nici corpul nostru nu mai este tânăr ( ca la 20 de ani) și că, cu cât avem mai puține kilograme cu atât trecem mai ușor peste simptomele menopauzei, așa că mai bine suntem precaute și adoptăm un stil de viață sănătos, consumăm alimente sănătoase, mai multe fructe și legume, cereale integrale, proteine  slabe, care ne vor ajuta să ne menținem greutatea corporală ;

  • CE SĂ EVITĂM ( nu, nu este o listă cu alimente interzise pentru că oricum decizia îți aparține) :

    • alcoolul ( și vinul roșu);
    • zahărul;
    • cafeaua;
    • mâncarea picantă – declanșează bufeurile, agravează incontinența urinară;
    • mâncărurile fierbinți ( gen supe, ceaiuri, etc).

      Până și pentru menopauză trebuie să te pregătești să te prindă în parametri optimi de funcționare :)))

      De ce ți se potrivește Fixul? Pentru că una din cauzele îngrășării în perioada menopauzei constă în  ”îndoparea” cu alimente și mâncatul haotic.  Așa că programul acesta de masă, ordonat, disciplinat, te va conduce spre o stare de bine psihică în primul rând, urmată de reducerea numărului de kilograme  pe care l-ai acumulat în perioada pre-menopauză. Așadar 7, 10, 13, 16 și 19 orele recomandate de nutriționiști – pentru ca organismul uman funcționează în acest interval la parametri optimi sau program orar în funcție de activitățile tale. Totuși, tot ei îți propun să nu depășești ora 19.00.

      Foarte multe femei și-au petrecut întreaga viață având grijă de alții. Acesta este un moment perfect de a te privi în oglindă  și de ați spune : ”Trebuie să am grijă și de mine acum pentru a avea beneficia de viața pe care mi-o doresc!”

       

       

Anunțuri

Un gând despre „”Nu slăbesc din cauza menopauzei! Fixul nu funcționează pentru mine!„

Adăugă-le pe ale tale

  1. A republicat asta pe Relaxare’s Weblog și a comentat:
    A venit vara, fructele si legumele ne incanta privirile si papilele gustative…Pentru toata lumea este cel mai potrivit moment sa se ocupe de propria sanatate, de clipele de bucurie si relaxare. Indiferent de varsta este bine sa ne facem mereu ordine in viata si in minte.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Propulsat de WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat asta: